Thursday, June 26, 2008

Cemaat ve Taraf kardeşliği

Sabahın erken saatlerinden itibaren Blackberry’mi dolduran mesajlar tek bir merkezden çıkmış gibiydi. Üslup ve yaklaşım tanıdık, hatta kimi kelimeler de ortaktı. Hakaretler ve küfürleri bir yerden tanıyordum, aşina geldi bana. Taraf gazetesiyle ilgili yazdığım yazıya zincirleme mail kampanyası başlamıştı ve ben kendi kendime ‘Bu kadar az okunan bir gazetenin nasıl bu kadar çok okur mail’i yaratabildiğini’ sorguluyordum. İşin tuhafı, beni okumadığını iddia ediyordu hepsi. Ama bütün yazılarımı ezbere biliyorlardı.

Sabah mahmurluğundan sonra kendime geldim. Bu mesajları gönderten mantığı, o büyük “beyni” çok iyi hatırladım.

Ne zaman ki Cemaat ya da Hocaefendi hakkında bir yazı yazsam buna benzer zincirleme mailler geliyordu. Sadece bana değil, bütün köşe yazarlarına da. Tek bir kalemden çıkmış gibi yazılan yorumlarda bol bol hakaret ve karalama vardı.

Fethullah Gülen ne kadar hoşgörüyü, tahammülü ve beraber yaşamayı destekliyorsa e-mail kullanabilen müritleri de bir o kadar terbiyesiz. Cemaat’in önde gelenlerine bu sıkıntımı aktardığımda sayılarının çokluğundan dolayı herkesi denetleyemediklerini söylüyorlar, belki de haklılar.

Bu çirkin üslubun patenti Cemaat’in müritlerine aittir ama. Ve bu üsluptan kurtulunmadıkça hiçbir yargı kararı gölgenin kalkması için yeterli olmayacaktır.

Tıpkı Taraf gazetesinde olduğu gibi...

Sırf bu üslup benzerliği bile Taraf’la Cemaat’in nasıl bir “kardeşlik” bağı içinde olduğunun kanıtı oysaki. Okurlarla müritler ne kadar çok benziyor, değil mi?

Ama aynı şekilde Cemaat’le Taraf’ın da bağları benzemiyor mu?

Türk Ordusu’na her fırsatta itibarsızlaştıracak yayın politikaları...

Gülen bağlantılı bursla Amerika’da eğitim gören Leyla İpekçi’nin Zaman’dan sonra Taraf’a yazar olması...

Zaman’da yazarlık yapan Etyen Mahçupyan’ın daha sonra “nalkapon” olarak Taraf’ta boy göstermesi...

İktidar gazetesinin baş yazarı “ağabey” Mehmet Altan’ın Fethullah Gülen’in okullarının açılışında konuşmacı olarak yer alması...

Zaman gazetesinde koca koca Taraf gazetesi tanıtımlarının çıkması, röportajlar yapılması...

Gazetenin kuruluşundaki ekip Fethullah Gülen yanlısı haberler yaptığı Aktüel’den sonra ödüllendirilip iktidar yanlısı Star’ı çıkarmadı mı ayrıca?

Listeyi uzatabilirim ama zaten Altan adı çok fazla şey açıklamıyor mu? Geçmişten günümüze kim iktidardaysa ona alkış tutan bir ailenin soyadı bu. Eskiden solculuk oynayan baba ve oğulları, sonradan Özal’a alkış tutmaya, Cem Boyner’in Çinevi’nde kadeh tokuşturmaya şimdi de Cemaat’i şakşaklamaya başladılar. Yarın öbür gün emin olun başka iktidar odakları da nasiplerini alacak.

Bu arada Taraf gazetesi de ne mi olacak?

Misyonunu tamamlayınca tarihe gömülecek. Belgelerin sızdırıldığı bir psikolojik harp merkezi olarak arşivciler tarafından hatırlanacak sadece.

Oray Eğin

No comments: