Thursday, November 6, 2008

YORUM: Osmanlı padişahları içki içer miydi?

biliyorsunuz; bu içki tartışmaları "Mustafa" filminin ardından çıktı...

bu yazıyı okuyunca; bende -memleket idare etmenin ve kurtarmanın "içki içme kıstasına" göre belirlendiği- hissi uyandı...
o yüzden "neye hizmet ettiğini anlayamadım" dedim, yoksa paylaşman elbette faydalı olmuş...


eklediğin araştırmanın niteliğine lafım yok, kaynaklarını bilmediğim için yorum yapamam, bununla birlikte araştırmayı yapan da 1. dereceden aktarmadığına göre kesin doğrudur/yanlıştır da diyemeyiz...
öyle ifadeler var ki sanki padişahların yanındaymış gibi...


ben bu içki polemiğini önemsiz bulduğum için tartışmak istemiyorum

diyeceğim şu ki;
bize böyle değerli bir tarih ve miras bırakanlar içki içse ne olur içmese ne olur,
bu bir inanç meselesi, bunu tartışmak üçüncü kişilere yani bize düşmez diye düşünüyorum...
kısacası, takılmamak lazım...

No comments: