Wednesday, September 17, 2008

Yorum:Cern-cinler alemine açılan kapı olabilir(miş)

Cern,duyduğumdan beri takip ettiğim bir konu oldu son günlerde,hatta İbrahim Karagül'ün yazısını da okumuştum.Sevgili Hadesperado'nun yorumunu görünce yeniden bir göz gezdirdim.Sadece o cümleyi okuyunca insan şöyle bir Cem Yılmaz gülümsemesi fırlatabiliyor tabi...:)

Aklıma gelenleri hemen paylaşacak olursam,zira bu yazıyı yazmaya 2 gün önce başlamıştım ama devam edememiştim.
Bilimin en büyük hedeflerinden biri,evreni çözmek,bilinmezlikleri aşmak,yapılabilecek olanları önce keşfetmek sonra da yapmak...İşte bunu düşününce aklıma Tatlı Cadı dizisi geldi.Yıllar önce okuduğum bir yazı da dizi yönetmeninin tatlı cadının burnunu her oynattığında isteklerini yapabilmesi fikrini nereden ilham aldığını okumuştum.Nertden mi:Kuran'da geçen ''kün fe yekün''Ol der ve olur''ayetinden...
Uzay yolundaki ışınlanma olayının da Hz.Muhammed'in miraç olayından esinlenmediği ne malum diye soruyorum normal olarak...
İnsanların burunlarını oynatarak bişeyler yaptırmaları olanaksız görünse de ışınlanmanın gerçekleşeceğine inananlardanım...

Yabancı filmler daima görünmez varlıkları işler konularında,bilinmeyen gizli güçlerdir bunlar,insanın peşinde hayatını alt üst eder ve insan bu bilinmez güçlerden korkar...Bunlar filmlerde değil gerçek yaşamlarında da var insanların...
Onlar doğa üstü güç desinler bu bilinmezlere biz ise cin diyelim.Zira bizim için bilinmez değiller Kuran bahsetmiş ve açıklamış bu maddi olmayan ama var olan yaradılmışları...
Şimdi burada cinler,başka alemler,hakkında Kuran ayetlerinden bahsetmeyeceğim zaten herkes bakabilir...
Bu nedenledir ki cinler almine açılan kapı olabileceği konusundaki görüşü,hafif gülümsetse de,katılıyorum...
eee şimdi ben de o yolculuğa katılıyor muyum sevgili hadesperado:)
bayılıyorum farklı düşüncelerin olmasına...
sevgiler..
aKrep...

sevgili kartal ve imperia'ya da yazıları için tşkler...yorumlar daha sonra inşaAllah...

4 comments:

Anonymous said...

yenişafaktanda böyle abuk sabuk bir yazı çıkardı kafaya bak bilimi bile cinlere bağlamış

nar_ı beyza said...

peki nereden doğru bir yazı çıkar acaba?bu soruyu sormam yeni şafak2ın her yazısını onayladığım anlamına gelmiyor tabii ki...
saygılar...
aKrep

Anonymous said...

ilk inen ayetin başlangıcı okudur
tüm yazıları okuyacağız aklımıza mantığımıza göre yorumluyacagız

ne diyor ilk inen kuran ayeti "oku yaratan rabbinin adıyla oku o seni bir kan pıhtısından yarattı ve sana kalemle yazmayı ögretti"

bu ayetten yüce allahın bize okumaya ve bilime yönlenmemizi istedigini anlıyorum ben tutupda başka şeylere baglamaya kalkarsam yanlış olur degilmi tekrar düşün yapılan deneyin cinlerle bir alakası olabilirmi saygılar

nar_ı beyza said...

Cvbınız için tşkederim deli.
Evet ilk inen ayet oku diye emreder,ve ilk okumamız gereken kitap da Kurandır.Kuran cahil müslüman istemez zaten ,akıl sahibi olmayanlar da Kuran hükümlerinden mesul değildir.
Cinlerden, başka alemlerden Kuranda bahsedilir,evrenden,dünyadan,insandan,yaşamdan,bilimden,sosyal hayattan...vb...hemen her şeye yer verilmiştir.
Yazar CERN İLE CİN bağlantısını son paragrafında ''...Mesela bazıları, burada ulaşılan hızın, maddi olmayan varlıklar alemine ulaşmanın kapılarını açabileceğini bile söyleyebiliyor. İnsanoğlu'nun cinlerin ve başka varlıkların hızına erişebileceğini öngörebiliyor.
Sonuçlarını merakla bekliyoruz. ''
yazısıyla ilişkilendirmiştir ki;ulaşılan hızın maddi olmayan varlıklar alemine açılan kapı olması ifadesine katılıyorum...
Cinler biliminin içindedir...Ne yazık ki cinler bizim tvlerde üfürükçü hocalarla birlikte anıldığından isimlerine sürülen bu kara lekeden :)kurtulamamaktadırlar ve ne zaman cin denilse bilimden,ilimden uzak üfürükçülerle anılan ilim-bilim dışı,aslında olmayan varlıklar gibi algılanırlar...
Oysa Kuran:Ben, cinleri ve insanları yalnızca Bana ibadet etsinler diye yarattım. (Zariyat Suresi, 56)

derken cinlerin varlığından bahseder...
Gözle göremediğimiz bu varlıklar çözmek bilimin işi değil mi sizce?
saygılar...
aKrep...