Sunday, July 20, 2008

ARANAN ADAM TUNCAY GÜNEY : Musevi asıllı ergenekon u deşifre eden firari kilit adam tuncay güney in yeni şafak yazarıyla msn deki röpörtajı

Şaban Arslan'dan Tuncay Güney'e cevap
32. Gün programında, Tuncay Güney'in, 'Benim beyanlarım değil' ve 'İstihbarat'ın adamı' suçlamalarını yönelttiği Yeni Şafak Gazetesi İstihbarat Müdürü Şaban Arslan, suçlamalara yanıt verdi. Arslan, '20 yıldır bu işi yapıyorum. Yüzlerce manşet habere imza attım. Hiç birinde belgesiz ya da yalan yazmadım. Ayrıca bu süre içinde, gazetecilik dışında hiçbir iş yapmadım' dedi.



Yeni Şafak Gazetesi İstihbarat Müdürü Şaban ArslanYeni Şafak Gazetesi İstihbarat Müdürü Şaban Arslan'ın açıklaması şöyle:

Tuncay Güney'in, Kanal D'deki 32. Gün programında da yayınlanan Yeni şafak'ın 'Ergenekon PKK'yı bir ayda bitirir', başlıklı haberdeki ifadeleri için 'Bana ait değil' ve şahsıma ait,'Şaban Arslan İstihbarat'a bağlı çalışır. Patronlarından emir alır' gibi son derece anlamsız ifadelerini, üzülerek okuyorum.

1988 yılından bu yana, tam 20 yıldır, (13 yılı Hürriyet'te olmak üzere), tek geçim kaynağım gazeteciliktir. Hiç kimsenin, Şaban Arslan'ın, gazetecilik dışında bir geliri olduğunu iddia etmeye hakkı yoktur. Ederse de bunu belgelemek zorundadır.

Tuncay Güney'in ayrıca, elindeki belgeleri, 'Bunları bana Şaban Arslan gönderdi' dediği belgeler, kendisinin 2001 yılında Organize Suçlar Şubesi'nde verdiği ifadelerdir. Bu ifadelerin verilmesinin üzerinden 7 yıl geçmiştir. Bu işlere ilgi duyan herkesin kolaylıkla elde edebileceği belgelerdir. Daha bugün bu ifadeleri, benden isteyen bir arkadaşıma gönderdim. Benden bu ifadeleri istediğini hatırlıyorum, Tuncay Güney'e de göndermiş olabilirim.

Hem ayrıca, Sn. Mehmet Ali Birand da program sırasında yaptığı son derece mantıklı açıklamayla Ergenekon soruşturması kapsamında polis, savcılık ve mahkemede alınan ifadelerin aylardır mail ortamında dolaştığını beyan ettiler. Kendilerine teşekkürü borç biliyorum. Çünkü şu ana kadar alınan ifadelerin büyük bölümü bende var ve bunların çoğu bana mail ortamından geldi.

Ayrıca, ifadeler gizli diyorlar ama nasıl oluyorsa daha dava açılmadan, Ergenekon operasyonunda alınan ifadeler ışığında kitaplar yazılıyor.


Şunu da söylemek istiyorum. Tuncay Güney'le ilk röportaj yapan gazeteci benim. Sanıyorum yılbaşından bu yana çok sayıda görüşmemiz oldu. Öncesinde hiç tanışıklığımız olmadığını belirtmek istediğim Güney'e herkesin aradığı bir dönemde ulaşmam, tamamen gazetecilik başarısıdır. Ayrıca bugün gazete ve televizyonlarda, 'Şimdi sayın seyirciler, Kanada'dan Tuncay Güney'e bağlanıyoruz' diyen ve gazetelerine bu kişiyle ilgili haber yapan arkadaşlarımızın çoğuna Tuncay Güney'in telefonunu ben vermişimdir.


Son 5-6 aydır msn'den ve telefondan, Tuncay Güney'le yoğun bir görüşme trafiği yaptım. Ama bu görüşmelerin tamamen gazetecilik amaçlı olduğunun bilinmesini isterim. Ki bu görüşmelerden aldığım notlardan haber değeri olanları gazetemde daha önce üç kez haber yapmıştım.

Güney'le yaptığım görüşmelerde, Ergenekon soruşturmasının gizliliğine zarar verecek diyaloglara girmemem gerektiğini herkesten iyi bilenlerdenim.


Tuncay Güney'in, güvenlik kaygısı nedeniyle aşırı tepki verdiğini ve konuyu abarttığını düşünüyorum. Ancak şahsıma yönelik, 'Ben böyle bir şey demedim' şeklindeki ağır suçlaması nedeniyle msn'den yaptığımız görüşmeyle ilgili kaydın ilgili bölümlerini dikkatinize sunuyorum.

Saygılarımla.


Şaban Arslan
Yeni Şafak Gazetesi İstihbarat Müdürü




16 TEMMUZ 2008 TARİHLİ MSN GÖRÜŞMESİ


saban:

bugün okudun dii mi gaztelerde çıkanları

Daniel:

nee

saban:

iddianameyle ilgili. beklediğin şeyler mi bunlar

saban:

yok yaa. kapaniyor

saban:

işi kapatıyolar mı yani

Daniel:

evet

Daniel:

valla bu savciya hella olsun

saban:

cesur dii mi

Daniel:

bne evet ama bu savciya fatura keserler



Daniel:

buraya kadar



Daniel:

pasa yalniz kaldi

Daniel:

satildi

Daniel:

ben adami satmadim

saban:

veli paşa dii mi

Daniel:

evet



Daniel:

ben behcet canturk dosyasini anlttim mi

saban:

yok. anlatmadın

Daniel:

bak veli pasa ile ilgili hic bir sey anlatmadim

Daniel:

demekki ben ispiyoncu deglim



saban:

yorumun ne. sen iyi gözlem yapıyosun

saban:

ordan nası görüyosun

Daniel:

tevrat da bir ayet var eyup bolumunde

Daniel:

gecen onu okudum

Daniel:

arkadslara

Daniel:

buraya kadar geleceksin. burdan ileri gecemiyeceksin

Daniel:

diyor

Daniel:

demekki buraya kadar

saban:

operasyon bitiyor mu yani

saban:

bunu mu demek istiyorsunx

Daniel:

evet bitti



Daniel:

ergenekon bitmez

Daniel:

hocam iyi bir kadro

Daniel:

sen emekli generalsin

Daniel:

talabaniden sana randevu alindi

Daniel:

habur sinirdan nasil gececeksin

Daniel:

gorevliye

Daniel:

orayi kim arayacak

Daniel:

sinirda mekeli paasa mi var

saban:

anlamadım ne dtemek istiyosun yaa

Daniel:

san aemekli emeklilik kadar yardim edebilir

Daniel:

bu saatten sonra

Daniel:

bir sey olmaz

Daniel:

yani

Daniel:

rahat hareket edemz savcilik



Daniel:

emekliler tek basina miydi

Daniel:

adolf hitler tek basina mi soykirim yapti

Daniel:

bir kadro var



saban:

bir numaraya kaç kaldı

Daniel:

4 e 4 kaldi

saban:

nasıl yani

Daniel:

savci buraya kadar geldi

saban:

4ü gitti

Daniel:

yukari cikamz

saban:

4 tane daha mı kaldı

Daniel:

4 e 4

saban:

eruygur kaç numaraydı

Daniel:

emeklilerden

saban:

tolon kaç numaraydı

Daniel:

bilemem

saban:

yani 8 kişi daha mı var

Daniel:

8 var ikiyi tepeden aldi

Daniel:

6 kaldi

Daniel:

ama 4 e 4 denir buna

saban:

tepeden alınanlar kaç numaralardı mesela

Daniel:

ilk 4 numaradan alındı iki paşa



saban:

bi şeyi netleştirelim

saban:

eruygurla tolonun numarası ne

Daniel:

bilmem

Daniel:

taktin numaraya hocam

Daniel:

valla savci bunlara iyi dokundu

Daniel:

ama bu kisiler cikarlar bence

...

saban:

ergenekonu bitirecek güç var mı türkiyede

Daniel:

bu savcidan baska savci gelmez

Daniel:

buraya kadar da yeter

Daniel:

adil serdar ben istanbulun patronuyum diyodu ne oldu

...

Daniel:

refah milletvekili mustafa bayram vardi ne oldu degistimi

saban:

bilmem

Daniel:

velinin adamiydi

Daniel:

adam ne oldu

Daniel:

imana geldi

Daniel:

artik irandan uyusturucu tasimayim dedi heeee

saban:

burda tek zararı veli mi görecek faturayı bi o mu ödeyeçcek

Daniel:

habuur r haraca baglamisti

Daniel:

gummruk mudur bayrami gumruk muduru idi

Daniel:

sanmam

saban:

mustafa bayram mı

Daniel:

en fazla 2 yil daha tutarsin

saban:

bu da önemli ama

saban:

peki bugün bi gaztede var

Daniel:

bunlar hasan sabbah gibi kincidirler

saban:

şu levent ersöz

saban:

sen tanırsın

Daniel:

ve kadrolar biraz dinlenir

saban:

senin konuna giriyo

Daniel:

iyi adamdir. bilgilidir. cok kitap okur

Daniel:

veli iyi tanir

saban:

silah tüccarlarıyla bağlantılı diyolar

Daniel:

emekli adam

saban:

köstebek olabilir mi

saban:

düğmeyle basıp kaçtı

Daniel:

silah sirketilerine danismanlik yapar

saban:

rus şirketlerine

Daniel:

hukuk disi bisey mi var

saban:

yoo

saban:

kaçak ama

Daniel:

sen sri lanka daki tamille islah sstan isadami kim onu al

Daniel:

apo guzel soyledi

Daniel:

kurtler ergenekona karismasin

saban:

ya benim en çok ilgimi çeken konulardan biri ne biliyo musun

saban:

bu ergenekoncuların hepsi

Daniel:

neee

saban:

aponun yanına gitmiş

saban:

niye

saban:

çatlı

saban:

doğu

Daniel:

gider

saban:

yeşil

Daniel:

hee

Daniel:

muhsin abime catli detsek verme dimi

saban:

verdi

Daniel:

apo ya gittiler de ne oldu

saban:

arkadaş onlar zaten

Daniel:

bayik konusyomu

Daniel:

yok

Daniel:

ketumlar

Daniel:

apoyu tiktin ne oldu

Daniel:

bzi bu ie karsimalayalim diyo

Daniel:

bence ergenekon ve pkk iliskisini gazetler yazsa

saban:

niye peki

Daniel:

cok buyuk iyilik yaparlar

Daniel:

vatana

saban:

söyle yazalım

Daniel:

apo konussun beni konusturan polis

Daniel:

cahildi

saban:

yer yerinden oynar heralde

Daniel:

simsi ben dunyanin kerizi miyim

Daniel:

banane evet

Daniel:

pkk bir ayda biter bee

saban:

hani bildiklerini anlatacaktın bana

Daniel:

her seyi anlatacagim demedim

saban:

dedin be kardeşimm

Daniel:

yasar kayayi bul

Daniel:

bir adam vardi

Daniel:

oldu

Daniel:

orhan kotan

saban:

evet

Daniel:

isvec kurt basin muduru

Daniel:

bu isleri iyi bilir

Daniel:

behcet aga olayi ile veli olayinida a... iyi bilir

saban

o...

Daniel:

o...

saban:

ölmüş adam

Daniel:

behcet adina izmit il jandarmada a... gorsutu veliyi

Daniel:

sulh olsun demisti

Daniel:

velide ayagima dolasmaisnlar atik dedi

Daniel:

a... bisey yazmio niye

saban:

aracılık mı yaptı yani a...

Daniel:

b..., a... ben irak a gittik

Daniel:

kapilari randevuleri kim ayarladi

saban:

a... mi

Daniel:

a... iyi insandir

Daniel:

severim

Daniel:

yok

saban:

velii

Daniel:

veli pasa olmasa

Daniel:

a... nasil iraka gidecek guvenli

Daniel:

veli pasa ulkede karun du be bir zamanlar

saban:

kalan 4 kişi alınsa pkk biter mi

Daniel:

sen bilmezsin ogunleri

Daniel:

susrluka bile ifede vermeye gitmedi

saban:

evet

Daniel:

pkk

Daniel:

olayini gazeteler islese biter

Daniel:

orgut ic kavgaya girer

saban:

zaten başladı kavga

Daniel:

valla bu kavgayi dis agabeyleri engelleyemz

Daniel:

bayik super damdir

Daniel:

karayilan da

saban:

eee

Daniel:

hocam manevra yaparlar

Daniel:

iliskileri iyidir

Daniel:

bayik efendinin

Daniel:

pkk nin sanki 3. numarsi

Daniel:

bir de sakine vardir

Daniel:

orda

Daniel:

pkk da

Daniel:

cok akilidir bunlar

Daniel:

bu zubeyir yadar

Daniel:

ankaradami halen

Daniel:

milletvekili mi

Daniel:

dep milletvekili idi heralda

saban:

evet

Daniel:

agar gibi gozluk takar

Daniel:

valla ankarada mi

Daniel:

yurt disindami

saban:

sanıyorum

Daniel:

vyabe

saban:

yurtdışında da olabilir zübeyirx

Daniel:

kurdistanin absbakani ankara da ise helal olsun turkiye yee

Daniel:

adam milletvikili olmustu

Daniel:

agar gibi gunes gozluksuz de gezmez

saban:

ergenekonun adamı mı zübeyir

Daniel:

kurt eliti adam

saban:

ağar neresinde işin

Daniel:

kurtdiatn aponun basbakani

Daniel:

agar sor

Daniel:

agar yirtar

saban:

önemli bir adam mı yani

saban:

numaralardan biri olabilir mi

Daniel:

agari susrlukdan sikistiramadin

Daniel:

simdi mi atacaksin iceri

Daniel:

o dursun karatas in

Daniel:

1. numarsi olur



saban:

ölen askerlere yazık diil mi abi ergenekon neden pkk yı bitirmedi

Daniel:

yazik mi

Daniel:

cok romantiksin

Daniel:

bunu ankaraya sorun

saban:

anaların yüreği yanmıyor mu

saban:

romantizmi mi var bu işin

Daniel:

artik bunlarin agbeyisi kim ab d

Daniel:

simdi

Daniel:

ergenekonun pkk ya sicramamasi icin butun gazeteler sibirligi icinde

saban:

ergenekon isterse pkkyı bitirirdi diyodun

Daniel:

bitirir



Daniel:

bu ahmet trukculer ile dagdakiler birbirne girer

Daniel:

ulsularasi arenada pkk onemli

Daniel:

akp degil

Daniel:

akp turkiyeyi ilgilendiri

Daniel:

pkk ortadoguyu

saban:

sürecek mi pkk belası yani

Daniel:

evet



Daniel:

ama hic kimse bitmesini istemiyor

Daniel:

gaztecilrde

Daniel:

pkk nin bitmmemesi icin

Daniel:

isbirligi ustune durmazlar

Daniel:

oysa adilde ki arsivimde bir cok bilgi var

Daniel:

bu konda

Daniel:

diyanin fotomontaji olmaz

Daniel:

catli gitmis bekkaya

saban:

evet

Daniel:

bundan sonra pkk-ergnekon iliskisne bak hocam

Daniel:

bir hizmetin dokunur tpoluma

Daniel:

ozgur politikada manipule yapio

Daniel:

orgut iicin apo net adam

niye asiyon adamin ihenati mi

Daniel:

var

Daniel:

adam davasi icin calismis

saban:

yani görevli mi

saban:

kesin

Daniel:

icerdeki hainleri as

Daniel:

kurt davasi adaminki

saban:

30 bin kişi öldü

Daniel:

meseleye duygusal bakiyosan

saban:

evet

Daniel:

m..'den basla asmaya

Daniel:

y… ile mesaj yollamisti

Daniel:

t… operasyon yapacak iken

Daniel:

suclu icerdeki hainler apo degil

Daniel:

adam pkk lideri oldugunu inkar mi etti

saban:

osman pamukoğlu paşa bunu mu kastediyo

Daniel:

yokkk

Daniel:

bilemem

Daniel:

ben iskence gormusum

Daniel:

ne pkk ne de ergenekon beni ilgilendirmez

Daniel:

ben bana saldirlari puskrturum

Daniel:

bayik aciklam ayaptimi yok

Daniel:

banane pkkk dan

saban:

neyi açıklasın ki

Daniel:

sen turk gaztelri de ustuinu orttun

Daniel:

cikom bye

saban:

ok

saban:

görüşelim gene

Daniel:

ok


BAŞKA BİR GÖRÜŞME


Daniel gönderdi 11.05.2008 18:13:

Milli İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığı, bugün bir gazetede, "İşte MİT'in Sabancı Cinayeti Raporu" başlığı altında Zihni Çakır'ın "Kod Adı Darbe" isimli kitabına atfen yayımlanan bilgi ve belgenin gerçek olmadığını, kurum ile de bağlantısının bulunmadığını bildirdi.

Daniel gönderdi 11.05.2008 18:13:

bu dosya benim arsivide ve arsivimden kim bu gazereciye vermis

Daniel gönderdi 11.05.2008 18:14:

ayni dosya sadece mit raporu degil, dosya halinde veli pasada ve dogu perincekde de var

Daniel gönderdi 11.05.2008 18:14:

yazabilirsin bunu

Daniel gönderdi 11.05.2008 18:14:

bu konuyu\

Daniel gönderdi 11.05.2008 18:14:

a… sakip beyle de grosutu

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:26:

saban bey

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:26:

dhkp c ye ihaleyi veren donemin siyasetçisi kim.

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:27:

tarafin mansetindeki dosya benim arsivimden

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:27:

ayni dosya veli pasada da var.

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:27:

a… sakip beyle gorustu

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:27:

ve kimi yolladi

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:27:

susrluk b… kim

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:28:

ya ben hem guvenilmez adam diye kisilik haklarima saldiri oluyor. hemde arsivimden kitap ve haber yapiliyor.

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:29:

behcet canturku ve bakkal akin birdal olayini da aciklasinlar.

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:29:

ergenekon huccetiyye veya Iranli askeri verdi. MOD ortgutunude caiklasinlar.

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:29:

Sabanci dosyasinin krokileri resmi raporlari hepsi var

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:29:

hepsini aciklasinlar.

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:30:

ferhriyenin ve mustafa nin ismail in o kata cikip cikmadigini da aciklasinlar

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:30:

ayni dosya veli pasada da var.

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:30:

ahh birde su e. O. dosyasi acikalnsa

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:30:

benim arsivimden cikipda veli pasanin arsivinden cikmayan bir dosya varmi

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:31:

babalar dosyasini aciklasinlar

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:32:

bewn amerikaya gelince veli pasa adil serdar sacan a hangi gazeteciyi yolladi. ve bu dosyalar icin nasil tehdir etti. ve anlaasti.

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:32:

benim arsivimden haber yapip

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:32:

kitap yapip

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:32:

daha sonrada bana kisilik haklarima guvenilmez adam diye saldiri yapanlar

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:33:

sadece dosyalri aciklayin.

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:33:

fatih altayli konusmamada soyledim. arsivim part time yani az az aciklaniyor.

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:33:

daha bir suru dosya var dedim.

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:33:

pkk dosasi hic aciklanmadi

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:34:

ergenekon un calisma sistemini bilmiyolar,

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:34:

dha dogrusu hic bisey bilmiolar.

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:34:

bunu habaer yap

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:35:

bu taraf gazetsi veya kitabi yazan kisi

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:35:

dosyayi nerden almis

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:35:

benim arsivimden vermisler

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:35:

kalinca bir dosyadir. hepside resmi evraktir

Daniel gönderdi 11.05.2008 19:35:

bye




19.07.2008

No comments: