Monday, February 18, 2008

Yorum:din halkın afyonudur

sevgili dostum Bu konu belkide en temel ve manipule edilen konuydu. YORUM YAPARKEN TEOLOJİK BİR yorum tartışmayı baştan bitireceği için sınırlama olmasını istemiştim. beni anladığına eminim.
çok güzel uzun ve açıklayıcı bir yazı kaleme almışsın öncelikle teşekkür ederim.

ve herzaman olduğu gibi katılmadığım yönlerinide burda belirtmek istiyorum.
Öncelikle yahudileirn ve müslümanların en büyük refaha din devleti oldukları zaman ulaştığını söylemişsin,öncelikle din devleti nedir bunu açıklarsan sevineceğim,din devletinin kriteri,yönetme erki, hukuku nedir bunun kriterleri nedir bunu açıklarsan sevinirim bunu yaparken de teolojik olarak değil bireysel ve toplumsal mutluluk şekilde açıklama yaparsan sevinirim. bahsedilen din devletleri ne zaman olmuştur, nasıl hükmetmiştir,zenginlikleri nasıl paylaşmıştır, gelir dağılımını nasıl düzenlemiştir. yönetimi nasıl paylaşmıştır. hanedan tarzı bir din devleti doğrumudur ? şeklinde konuyu açarsan sevineeğim.. hristiyanların din devleti ile mutlu olamyıp daha sonra tüm dünyayaya nasıl egemen olduğunu ki yazılarında hristiyanların ruhbanlardan dolayı din devletinde mutlu olmadığını yazmışsın daha sonra din devleti olmadan nasıl tüm dünyayay egemen olduğunu açıklarsan sevineceğim..

yahudiler hala bir din devletidir belkide nadir örneklerden biri ve yahudiler dinsel ırkçıdır. sonradan yahudi olamazzsın . sadece yahudi doğabilirsin. Böyle insanlar nasıl mutlu olabilir. kendileirnden ayrı olanları dışlayarak..sonuç dostum bana din devletinin kriteri ve ilkesini söyle herkesi kucaklayan ve tüm ayrıcalıkları yok eden bir kriteri varmı varsa örnek göster...

saygılarımla..

No comments: