Saturday, February 23, 2008

yorum :Emekli Tümgeneral İstiklal Marşı ve Mehmet Akif'i Hedef Aldı

nihal atsız nın ismini duydum fakat kendisinin düşüncelerini bilmiyorum öncelikle bunu ifade edeyim

her insan bir şeye inanıp inanmamakta tamamen serbesttir,paşada olsa bu aynı dır değişmez


paşanın açıklamalarına hem üzüldüm hem de sevindim


üzüldüm çünkü açıkça müslüman değilim ve ona düşmanım dediği için

sevindim çünkü şu ana kadar bu şekilde ifadelerini açıklayan paşalar olmayıp benzer görüşte olmasına rağmen görüşünü ifade etmeyenlerin olduğu gerçeğini hiç olmassa itiraf etmiş olmaktadır


ayrıca müslümanlıktan bu kadar nefret edilmesini açıkça yadırgıyorum

2000 sene evvele gidip şamanlığı araştırmak öztürkçeyle konuşmak için çabalamak niye ?
hocamız şöyle söylemişti
zaman bir tüneldir
öncelikle bu tünelden geçilip en başa gitmek isteyenler,en başa gitmek istiyorsa akıl geçilen yolu bilip aynı yoldan geri gitmeyi gerektirir

halbuki iş bu şekilde ceyeran etmiyor
o tüneli inkar etmek hiçbir matığı olmayan bir ifade biçimidir

bir gün uyanıp 2000 sene evvele dönemeyeceğimize göre o zamanın şartlarını bu zaman yamamaya kalkanlar büyük hata içine girirler

dilcilere göre dil yaşayan bir varlıktır
zaman içinde yaşadığı ortama göre değişiklik gösterir
dil şu an ki kullanılan dildir
şayet 2000 yıl önceki şamanlardan bahsedip öztürkçe diye yanıp tutuşmak niye ?
açıakça söyle bu müslümanlık olmasında ne olursa olsun de mantığı akla mantığa ne kadar uygundur
belli kültürlerden geçip o kültürleri yaşamışken kalkıp o hafızayı silip 2000 sene evvele dönmek istemek demek kafayı betona vurmaktan farksızdır
en basit örneğiyle tarih ve dil bakımından bir örnek verecek olursak en azından fars edebiyetından etkilenmiş bir çok isimde almışız
biz bu edebiyetı inkar etmemiz istenemez
2000 sene evveli anlatanlar bunları yani arap olmayan farisi edebiyetını geçmişini de sileceklerdir

maksat islama saldırmaksa bunu açıkça söylesinler
ben paşanın şaman olduğuna da inanamıyorum atesitim desin daha samimi olur

papaza kızıp oruç bozmak yada keskin sirke küpüne zarardır sözünü hatırlatıyorum

m. akif ersoyu milli marştan ötürü suçlayacağına bu halkı ben anlamadım de olsun bitsin

anayasanın bile değiştirilemeyecek hükümleri arasında yer alan istiklal marşına bu derece kin ve nefretle bakan ve bu şekilde kin kusan bir paşa acaba görevini hangi şartlarda ve neye göre yapmıştır hayretle karşılıyorum

anayasaya sadakat sözünü ve de açıkça istikalal marşına tavır alması durumun vahametini ortaya koymaktadır

demekki paşamız anayasaya göre değil belli zümrelerin etkisinde görev yapmıştır

bu açıklamaya sevindim çünkü laiklik elden gidiyor diye yaygara çıkartanların da anayasa ya hangi ölçüde sadakat le bağlı olduklarını ,anayasaya inanmadan hizmet yapmış olabileceklerini ,olduklarını açıkça göstermektedir
paşada olsa durum vahimdir
türk dili hocamız öztürkçeciler için şunu söylemişti
her kelime öztürkçe olsun diye eğilip bükülen bu kafa yapısında ki kişiler derdi

örnek olarak priz için sokmaç kelimesini türetmişler

şimdi prizle ilgili cümleyi öztürkçe kuralım

mesela komşunun kızı gelse bizim sokmaç arıza verdi dese kapıyı da evd bulunan bir erkek açsa durum ne olur ?

yada bir bayan elektrikçiden sokmaç var mı diye sorsa ne olur ?

örnekler çoğaltılabilir

verdiğim örnekte olduğu gibi bu öztürkçeciler 2000 sene evvele de teyyare ile değil uçarakta gitseler bu örneğin izahını yapamazlar
bu tür örneklerle düşülen komik durumdan kendilerini kepazelikten kurtaramazlar o kadar

nihal atsız v.b düşünenler şamanlığı da bu ölçüde benimsediklerine göre davalarında samimi değil sadece imama kızıp kendilerine yön tayin ettikleri anlaşılır

yani cami imamı olmasında bizim eski şamanlar varmış onlar imam olsun diyor

eeh olsun bari alın hayrını görün :d
sokmaçlı günler

öztürkçe zamanımızın türkçesi neyse o zamanında da odur
zamanda değişti mekanda kafa da gelişti bilimde gelişti
bu kafayla yaşayanlara pes diyorum başka bir şey demiyorum

ümmetçilik arapçılık v.b düşünceler tartışılır
ama körü körüne bir düşünceye bu denli atlamayı da doğru bulmadığımı da açıkça belirtmek isterim

saygılar

No comments: