Wednesday, February 6, 2008

Yorum-Ali BULAÇ Ne demek istiyor.

sevgili dostum öğrencilik yıllarımda Ali BULAÇ çok ön plana çıkarılmış sürekli reklamı yapılan bir yazardı. O zamanlar Bu kadar İslami düşüncede yazar olmadığı ve medyada da bahsedilen kesim güçlü olmadığı için yazma çizme anlamında yeterliliğe sahip itibar gören pek az kişi vardı. Ali BULAÇ'ta o zamanlar postmodernist islamcı yazar olarak sürekli ön plana çıkarılıyordu. o zamanlar yazdığı şeyler genelde tabana değil entellektüel çevrelere hitap ediyordu. Vs.
aşağıdaki yazısında bana sorarsan hukuk eleştirisi yaparken kızların reşit olmasının göstergesinin adet görmeye başlamaları olduğunu belirtmişki,Bir çok yerde bu kesimin kız çocuklarının reşit olmadaki kıstası budur, Fatih çarşamba, Bayburt,erzurum vs gibi yerlerde adet görmeye başlayan kız çocukları ne yazıkki çarşafa sokuluyor. Ve buna zorlanıyor. Sonuçta reşitliğin kıstası biyolojik anlamda vücutta meydana gelen değişiklikler. Yani Kişilerin özgür düşüncesi ile aldıkları kararlar değil. Benim eleştirim de ne yazıkki bu yönde olacak örtünme yaşı okadar aşağıya çekilirse zaten herhangi bir özgürlükten bahsedilemez . Stalinde zamanında çocukları hemen hemen o yaşlarda ailelerinden alıp kendi kurduğu çocukevlerine yerleştirir. yerleştirmediklerini ise mutlaka ailelerinden ayrı eğitim verirdi. yani o yaşlarda çocuklara düşünme imkanı bırakmadan kendi ideolojisi ile yoğurmaya başlardı.
Ben olayları dinsel olarak yorumlamadığım için daha evrensel düşünce tarzı ile bakıyorum. Bu bir tercih sorunudur . Dini bireysel olarak yaşamak ne yazıkki bu düzende insanların insatifinde değil. Birilerinin mutlaka zorlaması oluyor bu zorlama küçük yaşta olduğu zaman ise zaten hiç bir şeyin anlamı kalmıyor diye düşünüyorum.

No comments: