Thursday, January 31, 2008

Açılış

Sevgili ve saygıdeğer dostlarım;

Sizlerden uzak kalmamak ve fikirlerinizi, önerilerinizi ve her türlü duygu ve düşüncelerinizi paylaşmak amacıyla bir blog oluşturmaya karar verdim.

Malum, her zaman msn'de bulunmak mümkün olmuyor. Ancak ne zaman vakit bulabilirsek, ne zaman bir şeyler paylaşmak istersek buraya yazabiliriz diye düşünüyorum. Çünkü şunu iyi biliyorum ki hepiniz çok kıymetli ve saygıdeğer dostlar olmanızın yanısıra, son derece de nitelikli insanlarsınız.

Öyleyse fırsat buldukça dostlar olarak burada görüşlerimizi dile getirip paylaşımlar yapalım; fikirlerimize, hatta sevinçlerimize ve dertlerimize ortak olalım.

İlk olarak, başörtüsünün üniversitelerde ve kamusal alanda serbest olmamasını şiddetle savunan kesimin ufak bir analizini içeren ve faydalı bulduğum bir yazıyı sizinle paylaşmak istiyorum.

Saygılarımla.

5 comments:

STİNGROSE said...
This comment has been removed by the author.
STİNGROSE said...

Öncelikle sözlerime y 9411679 nickli arkadaşın banlanmasıyla ilgili gelişen olaylardan üzüntü duyduğumu belirmek isteyerek başlamak istiyorum

2 senedir bu forumda bir şekilde paylaşımlarda bulunuyorum, kendisini pek tanımazdım ,son 2-3 ayda biraz yakınlaşma imkanı bulmuştuk o kadar

sizi y 94 nickli arkadaşın niçin banlandığını değilde kendimin bir zamanlar nasıl banlandığımı anlatmak istiyorum o zaman y nin de nasıl banlandığı daha iyi anlaşılacaktır diye ümit ediyorum

geçen sene forumdaki nickim kurtoglu ydu
ilk başlarda oyun bölümündeydim 5-6 ay sadece knight online bölümde oyun hakkında paylaşım yaptım

sonraları forumun diğer kısımlarını merak edip başka yerleri gezmeye araştırmaya başladım
gündemdekiler diye bir yer buldum
sonraları hoşuma gitti ve bu bölümde de yazılanlara baktım sonraları bende yazmaya başladım

bir ara bir haber linkini kopylayıp gündeme attım
konu dehap ın seçim sürecinde seçimi dolaylı olarak etkileyici bir tavrıydı
bağımsız adayların seçim pusulasına yazılması yasayla kabul edilmişti
dehap bunu kabul etmeyip 5000 bağımsız milletvekili adayı koyacağını ilan edip seçimi kilitlemekle tehdit etti
haber hürriyet gazetesinden alıntı yapmıştım

neler olabilir diye arkadaşların paylaşımına açtım belkide seçim kitlenecekti ....... tartışılsın istedim

konuyu gündeme atıp belkide ertelenecek bir seçime gidebileceğimizi düşünüp tartışılmasını istedim

10 dk sonra bi baktım banlanmışım o sırada gecenin ilerleyen saatleriydi ve gündeme bakan yöneticilerden handikap 34 nickli yönetici online dı

şimdi sorum şu ;
Bir haber linkini vermek o konuyu tasvip etmek anlamı mı taşır ?

şimdi sen kalk yorumlarını bile okuma tenezzülünde bulunma ama o bölümde kafanın estiğince kendi kafanın içindeki duyguyla hareket et ve dilediğine pkk damgası vur
bunu hangi vicdan kabul eder?
sadece haber linki vermek ne zaman ban sebebi sayılmıştır ?
forum kurallarında böyle bir madde var mıdır ?
bahsettiğim konu hürriyet adlı gazeteden alıntıydı
asıl bahsetmek istediğim bir haber değeri vardı arkadaşların paylaşım yapmasını için konuyu açmıştım

soruyorum bir konunun tartışılmasını istemek suç mudur?
linki vermek demek hangi konu olursu olsun mevzuyu yada içindekileri anlatılanları peşinen kabul etmek anlamı mı taşır ?

aynı şekilde gazetenin birinde kerkük e girmek çılgınlık diye bir paşanın haberi çıktı
tartışılsın istedim kerkük e girilirse sonumuz hayır mı olur yoksa paşanın dediği gibi çıkar mı yada nasıl hareket edilmeli ki zarar görmeyelim
paylaşım yapalım dedim
tartışılsın istedim geçekten de çılgınlık mı olur yoksa olmaz mı arkadaşların fikirlerini almak istedim

akşama geldiğimde bi baktım birinden okkalı bir - rep yemişim
- rep yemeyi kastetmiyorum o sorun değil
hiçbir zaman rep olayını kendime sorun yapmadım

sorun - repi kim verdi ? ve niçin verdi ?
sebebini bilmiyorum, öğrenmek istedim

altta yorum yazanlara baktım sonunda kimin verdiğini buldum
olsa olsa bunu 28 siz yapmıştır kaanatine vardım
o derecede rep sadece o konudaki yorumlarda 28 z e aitti ancak o yapmış olabilirdi başkasını vermesi nerdeyse imkansız gibi bişey

sorum şu
bir konuyu linkini verip açmak o konuyu tasvip etmek anlamı mı taşır?
aslında çok basit bir soru fakat cevabı o kadar basit değil zannedersem

28z de bir yönetici aynı zamanda koordinatördü
bahsetmek istediğim yöneticiler in de yanlış yapabildiğidir
haber linki vermeyi o konuyu tasvip etmekle ilgili olduğunu düşünen 2 yöneticiyi başımdan geçen örnekle anlattım
bu kişiler kendilerince haklıydılar
burada büyük bir algılama hatası yapıldı
1 ay ban yemem sorun değil ama soruyorum
bir şekilde herhangi bir kişiyi pkkcı damga vurup göndermek kimin ağrına girmez
durduk yere pkkcı damgası yedim sizce bana yapılan bu haksızlığın telafisi hiç mümkün olur mu ?

bazı yöneteci arkadaşlar bahsettiğim konuda bu noktada fikirlerimiz ayrılıyor
haber linkini konuyu kabul ediyorsunda açıyorsun peşin hükmüyle kabullenmiş yöneticilerin olduğunu 2 örnekle size anlattım
atlantis adlı arkadaşın y yi banlamasını bu örnekler doğrultusunda baktığımda gayet doğal olarak karşıladığımı üzülerek belirtmek isterim

pkk damgası vurup provakatif ve kışkırtıcı eylem sebebiyle 1 ay banlı kaldım ,1 ay sonra ban açıldığında bu sefer forum yoktu, forumda banlanmıştı

y nickli arkadaşın banlanması birçok arkadaşımızı üzdü
sorun banlanması değil banlanma şeklidir
yazdığı en son yorumu gördüm birçok arkadaşta gördü
bunda bişey yok dediler

STİNGROSE said...

karşıt görüşteki arkadaşlarda bu konuda hem fikir
birkaç arkadaş eğer hakaret olsa biz cevabını vermezmiydik diye haklı olarak sitem ediyorlar
y nickli arkadaşın Atarük e hakaret T.S.K. ya hakaret Cumhuriyete hakeret iddiasıyla banlanmış olduğunu öğrendik

şimdi banlanma sebebi farzedelim ki haklı olsun diyelim
mesajının ban cezası verilmesiyle beraber derhal silinmesi gerekmez miydi?
banlandıktan 4-5 gün geçti sanırım o yazı hala duruyordu
bazı arkadaşlar ban sebebini çok ağır buldular


avatarlarımızı değiştirip bir tepki koyalım dedik
3 aylık ban o yazıya çok ağır dı
tepki yi gören y nin son mesajına bakıp niçin banlandığını araştırıp en son yazısına bakıyordu
bir şekilde tepkiden rahatsızlık duyan banlayan arkadaş bi şekilde ulaşılmasın diye yorumu değil konuyyla birlikte olayı bir şekilde kendi lehine kapatma yoluna gitti

sorum şu
şayet yazı sakıncalıysa anında silmesi gerekmez miydi ?
hakaret unsuru olan yazıların çoğu imlayla düzeltilip uyarılarda bulunulur yada yorumu silinir
bu olayda bu şekilde olmadı yorumu değil konu kaldırılarak bir şekilde kapatılmak istendi bilinmemesi istenildi
ama 4-5 gün geçtikten sonra
ban cezası verildikten hemen sonra silmesi gerekmez miydi ?
şimdi burda haklı bir tepki oluştu bunu da bilmeniz gerekir diye düşünüyorum
6-7 arkadaş bu olayda gündeme girmeyerek tepki koyduk bir arkadaşımız da çok kızıp foruma yazı yazmayı bıraktı bazı arkadaşlar karşıt görüşte de olsa y arkadaşımıza sahip çıktı

atlantis her ne şekilde de olsa bir şekilde banladı
iyi yada kötü banladı
ama bazı hatalarla kendinin haksız olduğunu iyice hissettirdi
kim banladı bilmiyorum ama atlantis olduğu düşünülüyor

atlantis olayı Atatürk avatarlarıyla karşı bir kampanya açarak başka bir boyut kazandırdı
bir arkadaşımızdan duyduğumuza göre şehitlerimize hakeret edildi Atatürke Cumhuriyete hakaret edildi bazı kişiler kendini demokrat sanıp küfür edebileceğini düşünüyor olay gündemdeki bir olayla ilgili deyip bir karşı kampanya başlatmış

bizim yaptığımız bir kampanya değil arkadaşımızın haksız yere banlandığını düşündüğümüz için sadece küçük boyutta bir tepkiydi

gündemdekiler bölümüne yazı yazmayıp olayın netliğe kavuşturulmasını bekliyorduk

atlantis işi başka bir boyuta taşıyıp biraz çarpıtmış
dün yerel gündem deki bölüme atlantis kendince bir bilgi sunmuş
y nickli vatandaş diye başlayan yazıda multi hesap kullandığı ileri sürerek işin boyutunu iyice genişletmiş
5-6 nicki sıralayıp ıp lerinin aynı olduğunu ileri sürüyor
bunlar aynı kişiler diyor !
sabah baktığımda verdiği isimlerin kaldırılmış olduğunu gördüm

orda yazılan ıp bilgileri doğru olabilir yanlıştır demiyorum
ama yorumunun yanlış olduğu kanaatindeyim

verdiği isimleriden sadece navi adlı arkadaş gündemde yazıyor diğerlerini hiç görmedim

şimdi naviyle y9411679 aynı kişi olduğu anlamı ortaya çıkıyor
naviyi tanırım
naviyle y nickli arkadaş aynı işyerinde çalışıyor
navi 34 y 31 yaşında

aynı bankada çalıştıklarından ıp leri de aynı çıkması kadar doğal bir şey olamaz
o bankadan kaç kişi foruma girse ıp si aynı gözükür

kaldı ki bir kişi int cafeden foruma girmeye kalksa yada toplu bilgisayarların bulunduğu bir ortamdan artak modem üzerinden internete bağlanmaya kalksa sonuçta onlarında ıp si aynı gözükecektir

burda ıp ler aynı olabilir fakat bu o kişilerin hepsinin bir kişi olduğu anlamı taşımaz

ıp leri vererekten yorumla birlikte y provakatördü zaten mantığı çıkartılması hatadır
fakat ortada başka bir şey var
eğer aynı kişilerse bu süresiz ban demektir
ama bu olay 3 aylık banla cezalanmaz
iş başka boyuta geldikten sonrada bu bilgi ulu orta bir yere konarak izahat yapılması istenemez
sorarlar o zaman 3 ay değilde neden sınırsız banlamadın
y nickli arkadaşın işyeri ve ev deki ıp si banlı
şayet naviyle y aynı kişi olsa atlantisin delil diye ortaya attığı ıp lerin listesini sunduğu güne kadar navinin foruma girememesi gerekirdi

navi evinde yazabildiğine göre y de yazamadığına göre banlanmış ıp den navi nasıl yazabiliyor!

burdan çıkan sonuç navi ve y farklı kişilerdir
msn leri bende mevcut
ikisiyle de görüştüm hiçbir zaman aynı kişi olduklarını düşünmedim
kaldı ki forumdaki yorumlardan farklı kişiler olduğu bellidir yorumlar imza gibidir
y ile navi nin çizgileri açık ara uslupta farklılık gösterir

STİNGROSE said...

[QUOTE=imperia][QUOTE=imperia]yazıyı görme fırsatı bulan yada silindikten sonra öğrenen karşıt görüşteki arkadaşlarda bu konuda hem fikir
birkaç arkadaş eğer hakaret olsa biz cevabını vermezmiydik diye haklı olarak sitem ediyorlar
y nickli arkadaşın Atatürk e hakaret T.S.K. ya hakaret Cumhuriyete hakeret iddiasıyla 3 ayrı ban cezası uygulandığını öğrendik

şimdi banlanma sebebi farzedelim ki haklı olsun diyelim
mesajının ban cezası verilmesiyle beraber derhal silinmesi gerekmez miydi?
banlandıktan 4-5 gün geçti sanırım o yazı hala duruyordu
bazı arkadaşlar ban sebebini çok ağır buldular


avatarlarımızı değiştirip bir tepki koyalım dedik
3 aylık ban o yazıya çok ağır dı

atlantis in bunu delil diye sunması haksızlıktır
aynı kişi olduğu nu farzetseydik bile bunun delil diye şimdi açıklanması ne kadar doğru oluyor yorumu şahsınıza bırakıyorum
y adlı arkadaş bir şekilde kaza kurşununa gitti
öyle yada böyle beğensekte beğenmesekte bu durumu değiştirecek değiliz

belki arkadaşımız yapılan bu haksızlık sonucunda bir daha gelmeyecek
gelse dahi bir daha ne zaman banlanacam korkusuyla rahatça düşünücelerini söyleyemeyecek
ve karşısında önyargılı bir düşünceyi nasıl aşacam gibi bir sıkıntıyla sürekli kendini tedirgin hissedecek

artık forumun diğer bölümleriyle girebilirsek kendimizi meşgul edeceğiz

gündemdekiler bölümüne artık yazı yazmamız yukarda anlattığım sebeplerden dolayı artık mümkün değildir

sizden isteğim bir daha forumdan hiç bir kimsenin bu şekilde uzaklaştırılmaması olacak

kafasının içinde bişeyler düşünüyor, siyasi düşüncesi bana ters, konuşma fırsatı vermek bile hata ,şunu bir mahvedeyimde gününü görsün tarzında haksız yere herhangi bir kimsenin banlanmamasını istirham ediyorum

SAYGILAR diliyorum
Hayırlı Forumlar[/QUOTE][/QUOTE]

not alıntıdır

STİNGROSE said...

BİR Y HİKAYESİ ...

gelen cevap ...
ALINTIDIR

Selam,
Öncelikle tamamen kendi düşüncelerini yazmış ve banın haksız, y9'un ve kendi fikirlerinin doğru olduğu farzetmişsin.
O halde, biz de yönetim olarak haklıyız. Yani herkes kendini haklı gördüğüne göre.....

1) y9 akradaşımız, son mesajından dolayı banlanmamıştır. Tek bir mesajdan dolayı genelde banlanmaz. Genelde bu tür kişileri sabırla izleriz. Önce mesajlarını düzenleme yoluna gideriz, ama fikirleri artık netleşmeye başlarsa, son damlalar damlamaya başlar ve bardak taşar. O nedenle on mesajında banlanacak bir durum yoktu veya son mesajı için bu ceza fazlaydı diye birşey demek mümkün değil.

2) Geçen yıl olan bir banlanma olayı için yorum yapamayacağım.

3) Hep banlanan haklıdır, banlayan haksız... Bu genel kuraldır.

4) Tepkileriniz, protetolarınız demokratik bir yoldur. Ala müdahale etmiyoruz.

5) Gündeme yazma-yazmama konusunda da özgürsünüz

6) y9, bundan sonra foruma girip girmemekde özgürdür.

7) ip konusunda yapılan araştırma %90 doğru sonucu vermektedir. Ama, navi ve y9 konuu hatalıydı, bu hatayı da ben düzelttim. Çünkü navi ile y9'un ayrı kişiler olduğunu biliyorum.

Kısaca durum bu... Ceza, şimdiye kadar ki örneklerde de olduğu gibi kalkmayacaktır. Ama tek bir mesajı baz alırsan, doğru yolu bulamazın.

Sevgiler...
__________________